Varför en blogg ö h t ?

Varför en blogg ö h t? Det har blivit en form av inre resande i tid och rum. Att utforska, fantisera och förbereda blir ett sätt att förlänga det goda med att resa. Vårt resande har nu också resulterat i fasta punkter varifrån vårt utforskande kommer att få nya dimensioner. Att blogga ger mig också utrymme att formulera och skriva vilket alltid roat mig. Feedback är tacksamt och det blir roligare om du som läser min blogg hör av dig med kommentarer.

lördag 25 februari 2012

Marseillan - en turistguide

Ny bok om Franska Sydkusten.
How to be very lazy in Marseillan ( and a lot of Languedoc) 


Det här är en ganska nypublicerad bok. Jag har fakktiskt inte läst den ännu utan fick den med posten idag.
  • ISBN: 9780955824715


  • Kostar 165 kr på Bokus. Länk




    
    Ska bli spännande att läsa. Nästan 400 sidor om Marseillan - det känns initierat!

    2 kommentarer:

    1. Boken är kanonbra! Köpte den i höstas via en engelsk internetsida.

      För oss som hyrt hus i Marseillan o nu åker tillbaka igen i maj, är boken ovärderlig.

      De har även en internetsida där de uppdaterar boken om restauranger o annat:

      http://www.lazyfrance.fr/index.html
      http://www.lazyfrance.fr/2.html

      SvaraRadera
      Svar
      1. Hej och tack för informationen om hemsidan.
        Jag tror aldrig jag sett en lika detaljerad "turistguide". Inte så mycket bilder men desto mer text. Även om jag inte bor i Marseillan så kommer vi säkert ha nytta av boken.
        StormPartner

        Radera

    Hej, det är roligare om du som läser vill lämna en kommentar: