Varför en blogg ö h t ?

Varför en blogg ö h t? Det har blivit en form av inre resande i tid och rum. Att utforska, fantisera och förbereda blir ett sätt att förlänga det goda med att resa. Vårt resande har nu också resulterat i fasta punkter varifrån vårt utforskande kommer att få nya dimensioner. Att blogga ger mig också utrymme att formulera och skriva vilket alltid roat mig. Feedback är tacksamt och det blir roligare om du som läser min blogg hör av dig med kommentarer.

söndag 5 april 2015

Automatiska reseberättelse - hur tusan går det till ????

Jag blir imponerad men också lite skakad. 

Det dimper ner meddelanden i min dator som säger att:
 "Nu är din reseberättelse klar. Vill du ladda upp den på Google+?"

Jag tittar på bilderna och upptäcker att programmet (vilket detta är har jag fortfarande inte fattat...):
  1. Redigerat bilder på ett sätt som jag själv skulle ha gjort
  2. Valt ut dom bästa och mest berättande bilderna
Det här med datum och plats kan jag kanske fatta. Men alla bilder tror jag inte är tagna med samma kamera...?

Nåväl om nån är intresserad av slutresultatet och vill förundras på samma sätt som jag så finns det ett bildspel här ------------> LÄNK

2 kommentarer:

  1. Att klara sig utan dator och internet går väl knappast idag. Kan inte tänka mig det själv. Men reseberättelserna vill jag göra på egen hand. Man kliar sig i skallen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wait and see.... Det händer dig också när du skaffar ny dator och operativsystem.....

      Radera

Hej, det är roligare om du som läser vill lämna en kommentar: