Varför en blogg ö h t ?

Varför en blogg ö h t? Det har blivit en form av inre resande i tid och rum. Att utforska, fantisera och förbereda blir ett sätt att förlänga det goda med att resa. Vårt resande har nu också resulterat i fasta punkter varifrån vårt utforskande kommer att få nya dimensioner. Att blogga ger mig också utrymme att formulera och skriva vilket alltid roat mig. Feedback är tacksamt och det blir roligare om du som läser min blogg hör av dig med kommentarer.

torsdag 30 april 2015

Zaz - lyssna på detta alla som gilllar fransk musik

Zaz debuterade som professionell sångerska för bara några år sedan. Hon kom ut med sin första CD-skiva 2010 vilket bl a innehöll melodin "Je veux" som blev en dundersuccé. Jag har skrivit om henne i tidigare inlägg ----- se LÄNK.

Under 2014 utkom hennes senaste album som har staden Paris som tema. Jag upptäckte detta när jag lyssnade på franska radiokanaler under vårt senaste besök. Jag tycker att hon bara växer och växer som artist. I mina öron har hon etablerat sig som en äkta arvtagare till den franska vistraditionen, Edith Piaf, Mistinguett, m fl. Jag är numera lycklig ägare till också detta hennes album. 

För den som blir intresserad, rekommenderas nätet - det är möjligt att det går att hitta henne i svenska nätbutiker för musik men jag vet att det var svårt i början av hennes karriär.

Här är första spåret från hennes senaste album. Hennes beslöjade röst och känsla för att använda rösten som instrument är fenomenalt bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, det är roligare om du som läser vill lämna en kommentar: