Varför en blogg ö h t ?

Varför en blogg ö h t? Det har blivit en form av inre resande i tid och rum. Att utforska, fantisera och förbereda blir ett sätt att förlänga det goda med att resa. Vårt resande har nu också resulterat i fasta punkter varifrån vårt utforskande kommer att få nya dimensioner. Att blogga ger mig också utrymme att formulera och skriva vilket alltid roat mig. Feedback är tacksamt och det blir roligare om du som läser min blogg hör av dig med kommentarer.

lördag 18 december 2010

Tyskt rödvin - kan det drickas?

Javisst kan det det. Jag fick ett tyskt rödvin från Würtemberg i Tyskland av en kompis. Det har legat på hyllan från i somras och ända fram till nu. Berg gav SturmFeder Roter Berg till Storm. Kryptiskt ja kanske men dom inblandade förstår, det räcker.

Vinet; "Sturm Feder 2008, Schozacher Roter Berg, Souverän trocken".

Google Överättning:
Sturm                      =      Framåt
Feder                      =      Våren
Roter Berg              =      Röda berget
Souverän trocken    =      Suveränt torr

Det passade i allafall jättebra till revbensspjäll. En bild kanske .......

Som sagt - helt Ok men jag tror ändå att jag föredrar viner från södra Frankrike.. 

1 kommentar:

Hej, det är roligare om du som läser vill lämna en kommentar: