Varför en blogg ö h t ?

Varför en blogg ö h t? Det har blivit en form av inre resande i tid och rum. Att utforska, fantisera och förbereda blir ett sätt att förlänga det goda med att resa. Vårt resande har nu också resulterat i fasta punkter varifrån vårt utforskande kommer att få nya dimensioner. Att blogga ger mig också utrymme att formulera och skriva vilket alltid roat mig. Feedback är tacksamt och det blir roligare om du som läser min blogg hör av dig med kommentarer.

söndag 19 september 2010

Nej Göran Hägglund, du fick inte min röst ...

Jag tror inte att KD kommer behöva min stödröst. Det finns nog tillräckligt många som stödröstar på de mindre partier man vill ha kvar i riksdagen.

Jag röstade med hjärtat. Men jag röstade och hade till skillnad från 700.000 svenskar (enligt uppgift) bestämt mig innan jag kom till vallokalen. Vi har ett demokratiproblem när så många är osäkra. I grunden är det enkelt - vilken sida anser man har störst kompetens och bäst förutsättningar att styra landet. Herregud - är det ett svårt val?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, det är roligare om du som läser vill lämna en kommentar: