Varför en blogg ö h t ?

Varför en blogg ö h t? Det har blivit en form av inre resande i tid och rum. Att utforska, fantisera och förbereda blir ett sätt att förlänga det goda med att resa. Vårt resande har nu också resulterat i fasta punkter varifrån vårt utforskande kommer att få nya dimensioner. Att blogga ger mig också utrymme att formulera och skriva vilket alltid roat mig. Feedback är tacksamt och det blir roligare om du som läser min blogg hör av dig med kommentarer.

torsdag 16 juni 2011

Plataner .... jag som letade som tusan för att hitta deras namn

I mitt förra inlägg stoltserade jag med att veta namnet på dom lummiga träd som finns på alla torg i alla små och större franska städer och byar........ 

Men jag och min mera botaniskt intresserade fru letade länge innan vi lyckades identifiera vad det är för träd. Jag skull läst mina favoritbloggar noggrannare - här fanns det en massa information rätt framför näsan i "Bloggen om Languedoc" Tack för det!

Jag hittade t om en hel blog som heter just Plataner och andra träd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, det är roligare om du som läser vill lämna en kommentar: