Varför en blogg ö h t ?

Varför en blogg ö h t? Det har blivit en form av inre resande i tid och rum. Att utforska, fantisera och förbereda blir ett sätt att förlänga det goda med att resa. Vårt resande har nu också resulterat i fasta punkter varifrån vårt utforskande kommer att få nya dimensioner. Att blogga ger mig också utrymme att formulera och skriva vilket alltid roat mig. Feedback är tacksamt och det blir roligare om du som läser min blogg hör av dig med kommentarer.

måndag 28 april 2014

Exempel på selektiv perseption

 På lunchen idag kom mina ögon att fastna på en artikel i dagens Metro. Det handlade om att åka med pråm på Canal Midi. Capestang-Carcassonne området. Det är märkligt vad man blir fokuserad på information och nyheter från Languedoc när man är i Sverige.

Artikeln finns ännu inte på nätet och därför serverar jag en fotokopia här.

Metro 2014-04-28
Men det är roligt när man uppmärksammar även denna lite mer okända del av Frankrike i svenska media.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, det är roligare om du som läser vill lämna en kommentar: