Varför en blogg ö h t ?

Varför en blogg ö h t? Det har blivit en form av inre resande i tid och rum. Att utforska, fantisera och förbereda blir ett sätt att förlänga det goda med att resa. Vårt resande har nu också resulterat i fasta punkter varifrån vårt utforskande kommer att få nya dimensioner. Att blogga ger mig också utrymme att formulera och skriva vilket alltid roat mig. Feedback är tacksamt och det blir roligare om du som läser min blogg hör av dig med kommentarer.

torsdag 26 september 2013

Languedoc 2013, Etapp 2:

Base Camp:  Marseillan

Utflykter: Agde, La Grande Motte

Så var vi alltså återigen i Marseillan, denna trevliga by - eller är det kanske en liten stad? "Ville" eller "Village"?

Vi visste redan tidigare att detta är en mycket trevlig ort. Marseillan ligger intill Étang du Thau som är ett innanhav med omfattande mussel- och otronodlingar. I sin utmärkta blogg "Brev från Servian" skriver Karin om sitt besök i Bouzigues där man hittar bra skaldjursrestauranger. 

Det viktigaste skälet till att vi hamnade i Marseillan var att vi hittat ett Bed & Breakfast som är jättetrevligt. Jag har nämnt detta tidigare i mitt inlägg om B&B i regionen. Les Chambres de Andrea. Jag rekommenderar det igen! Det är verkligen personligt och känns riktigt exklusivt. Värdinnan är noga i detaljerna och ytterst omtänksam.






Återkommer snart med inlägg om utflykter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, det är roligare om du som läser vill lämna en kommentar: