Varför en blogg ö h t ?

Varför en blogg ö h t? Det har blivit en form av inre resande i tid och rum. Att utforska, fantisera och förbereda blir ett sätt att förlänga det goda med att resa. Vårt resande har nu också resulterat i fasta punkter varifrån vårt utforskande kommer att få nya dimensioner. Att blogga ger mig också utrymme att formulera och skriva vilket alltid roat mig. Feedback är tacksamt och det blir roligare om du som läser min blogg hör av dig med kommentarer.

söndag 23 februari 2014

Sean Henry - imponerande konstverk som sätter intryck!

Sean Henry

Sean Henry avbildar människor - alltid större eller mindre än i verkligt format. Skulpturerna utgår alltid från verkliga människor som Sean Henry har mött på gatan eller apropå. Han vill att hans figurer ska spegla deras inre. Dom är oftast oglamorösa och tankfulla och mycket naturliga. 
 
Sean Henry är från England, f 1965 och utbildad vid Farnham Art School, Bristol. Han har just nu utställning på galleri Andersson/Sandström, Hudiksvallsgatan 6 i Stockholm. Den pågår fram till 30 mars.
 
Sedan tidigare finns två skulpturer på Djurgården, en vid Liljevalchs och restaurang Blå Porten alldeles intill.  Det var här jag sprang på dem och såg dessutom just ett inslag på Kulturnytt. Jag tycker hans skulpturer är fascinerande.
 
"Seated man", utanför Liljevalchs

Standing man", Blå Porten, Djurgården
 


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, det är roligare om du som läser vill lämna en kommentar: